lørdag 11. desember 2010

For mange valg...

God lørdags formiddag!

Håper alle har det flott denne lørdagen.
Jeg tenker at mange er sikkert i samme situasjon som meg idag...
Jeg skal på julebord, og jeg ANER IKKE hva jeg skal ha på meg!!!
Den største årsaken til dette er nok som vanlig at man har for mange valg.
Det avgjøres nok i siste liten. Og det blir nok fest alikevel!

Det som jeg også tenker på da er alle de overflødige tingene vi har i hus og hjem. Da tenker jeg ikke på det vi allerede har vært så flinke å rydde bort og vekk. MEN alle de synlige tingene. Det blir nesten sånn der også, at vi vet ikke helt hva vi skal velge å se på.
Ta for eksempel et bord eller en kommode, kanskje en veggseksjon du har i boligen din. Se på alle tingene som står oppå eller inni. Er det for mye? Henger tingene sammen? Eller er det bare vakkert? Rydd så bort alt, og sett opp de tingene som gir et harmonisk uttrykk. Hva er best?
For mange ting stjeler vår energi. Rot stjeler også vår energi. Jeg er av den oppfatning at hvis ting ikke har noen funksjon så har de heller ingenting i huset å gjøre. Med mindre tingene betyr noe for deg eller dere. Da skal det selvfølgelig være der.
DERE må jo tro jeg ikke har noenting i huset mitt. Men det har jeg altså:)
Men kunsten er jo å balansere akkurat nok, slik at man slipper å bli tappet for energi og slik at man slipper å pusse så mye STØV!!!

LESS IS MORE.....

Og nå når vi skal pynte rundt oss til jul, så rydder vi ofte bort andre ting som ellers står fremme. Hvem har vel ikke kjent at det er "DEILIG" å rydde bort jula?
Da er det nesten tomt rundt oss... Tenk over den deilige følelsen. Det er jo godt å ikke ha så mye rundt omkring:) Ha en flott lørdag you guys.
Det skal jeg ha... bare jeg finner rette kjolen til i kveld..

1 kommentar:

  1. God morgen skjønne Marianne. Takk for super inspirasjon. "En ting inn- en annen ting ut" er en leveregel jeg prøver å følge MEN det er jammen ikke lett. Men at møbler og ting får luft rundt seg gjør faktisk at det blir lettere for meg å puste også ;)Ha en strålende søndag. Klem fra Trine

    SvarSlett