torsdag 2. desember 2010

Neo feng shui... IN THE HOUSE!!!

"Stakkars Kåre" sier min far ofte.... for når jeg skal shoppe, så shopper jeg sko og MALINGSBØTTER!!!
Pappa mener det snart  ikke er struktur igjen i tapeten for alle lag med maling. Men alt har en grunn skjønner dere. Og etter jeg begynte min utdannelse hos damene på Neo feng shui Norge, så begynner jeg å forstå hvorfor. Og det er når man begynner å lese, teste og erfare med farger at det går opp ett lys:)

Hver eneste farge har en innvirkning på oss. Alt i omgivelsene har en innvirkning. Men fargene gjør kanskje sterkest inntrykk. Se deg rundt der DU sitter akkurat nå. Hvilken farge er det? Trives du? Er det kaldt eller varmt i rommet? Tenk også over hvilket rom du kanskje trives best i.

Og ikke minst... hva er din favoritt farge? Det kan ha mye å gjøre med hvilket element som er mest fremtredende i DEG!

Her i huset er det som sagt mye maling som foregår. Og mindre er det ikke blitt etter at jeg begynte å reise ned til Christina, Gabriella og Poul. Hver gang jeg kom hjem var Kåre forberedt på forandringer:)
Men da vi inviterte disse oppover til vakre Brønnøysund ble det ikke mindre for å si det mildt!

Det ble altså gjort en grundig konsultasjon her hjemme hos oss. Med hele familien tilstede. (Dette er veldig viktig) Og etter 3 dager fikk vi løsning og ikke minst DEADLINE!!!!!
Her var det bare å hive seg rundt! Gabriella skulle komme tilbake eksakt 1 mnd etter, og da skulle det være gjort 4 punkt på listen. Jeg ryddet og ryddet, og ryddet og ryddet..... bla bla bla.....
Dere vil ikke tro det,  men jeg kvittet meg med 60 % av det som var gjemt i huset. Boder og skap, kroker og skuffer. Innstinktet viste ingen nåde. Også i bakhodet lå: "Ha, skal jammen vise Gabriella hva jeg kan". Kvitte meg med alt jeg ikke har bruk for. Jeg fant gamle ting som var så stygge jeg kunne ikke gi bort en gang. Samt ødelagte ting som jeg "SKAL REPARERE EN DAG..."
Tull og tøys. UT MED DET!
Samtidig fikk vi fargekoder på de områder i huset hvor vi trengte å "jobbe".

Det vi kjente var en ENORM lettelse. Nesten som en propp som endelig var borte.
Og etterhvert kom reaksjonene. Både på godt og vondt... Mange ting kommer på overflaten, og mye blir sett på i et annet lys. Det har absolutt vært en prosess som har utfalt seg til det bedre for vår del. Alle i huset her har gått sterkere og sprekere ut fra dette. Selv om TING TAR TID!!! Reaksjonene ble så kraftige på en farge i stua at etter 3 uker så måtte den males om igjen... Folk rundt oss synes selvsagt vi var GALE. Who can blame them??
Begynner nesten å bli enig med pappa om teksturen...

Neo feng shui, og en konsultasjon hjemme hos meg selv, har lært meg enda mere om emnet. Det gjør meg mer styrket når jeg skal hjelpe dere andre rundt omkring...:)

Man kan for eksempel ønske å gjøre noe med sin livssituasjon, bedre helse, forbedre økonmi, karrierevalg, bedre menneskelige relasjoner, få mere venner, bli anerkjent sitt gode arbeid osv...
Men en konsultsjon gjør noe med oss. Det starter en prosess hvor du setter Deg Selv i fokus. For har du det ikke bra selv... ja hva er da vitsen?

Takk for at du tok deg tid til å lese bloggen min!
I morgen skal jeg til en kunde som skal pusse opp stua. Mulig jeg anbefaler en eller annen malingsbøtte...:)

Good night everybody.....



Et lite tips på tampen:

Vi bruker ALLTID Jotun SENS maling. Jeg er allergiker og vår yngste datter er astmatiker, slik at denne malingen anbefaler vi på det sterkeste alle å vurdere ved neste maler-strøk. Den koste rnoen kroner mere, men er absolutt verdt det. ANbefalt av Norges astma og allergiforbund!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar