tirsdag 7. desember 2010

Ok folkens... here is the thing!!!

Vi synes jo alle det er innmari GODT og BEFRIENDE å rydde i skuffer og skap. Vaske og ordne. Bake og handle osv.... Spesielt da til denne MAGISKE tiden vi er inne i. Mange sier jo selvsagt også at de orker ikke styre på å bli fullstendig GAL på grunn av julen.

Jeg for min del... blir bare Passende gal:)
Baker gjerne 7 sorter eller flere, men bare de vi liker. Jeg kjøper julegaver til mine aller kjæreste og ja jeg vasker og ordner litt ekstra.
Jeg har 1 regel: DET SKAL VASKES RUNDT I HUSET MINST 1 GANG PR ÅR!
Og hva er mer naturlig enn å gjøre det til jul? Vel ikke for alle, men jeg synes det er veldig deilig å sige ned i sofaen når jula kommer og ha alt på stell.

Tilbake til denne ryddinga. Og da tenker jeg på ryddinga "In The House".
Vi kom altså så langt som at vi mer enn halverte innholdet i huset vårt. Men dette har da ligget å tært i garasjen helt til igår. Da ringte jeg min kjære far. Og vi fylte hengeren og kjørte bort på gjenvinnings stasjonen.
OH MY GOOD!!!
Dere vil ikke tro det. 120 kg!
Som en venninne sa: det er jo vekta til deg og mannen din tilsammen??
Helt utrolig. Det ironiske her er jo da jeg stod å så på dette fjellet i garasjen min og tenkte på hvor mye penger som egentlig lå der..........Pluss at det kostet meg masse penger å levere på gjenvinnings stasjonen?!? Vanvittig!
Vi lever fett i dagens samfunn. Vi burde gå mere på bruktbutikker. Renovere ting vi allerede har. Bytte med hverandre. Vi sparer masse, både penger og miljø! :)
Det skal ihvertfall jeg bli flinkere til.

Apropo vekt: I denne utrenselsen av mitt hus har jeg selv tapt 6 kg!
Så kom igjen,  people.
Rydd til jul.
MAKE ROOM FOR THE COOKIES!

Jeg ønsker også å dele med dere at en slik rydde prosess kan få deg til å se ting i et nytt lys. Kanskje du har stått fast i en spesiell situasjon, jobb eller mønster. En skikkelig utrenselse kan løsne på saker og ting. Også mere enn du kanskje forventer. Men alt til det bedre.
Kanskje en ny start?...
Ha en flott kveld alle skjønne mennesker :)

3 kommentarer:

  1. Ha en flott kveld selv du vakre kvinne!!
    et lite visdomsord:

    Mennesket er laget for å bli elsket. Ting er laget for å bli brukt. Det er ikke rart at det er kaos i verden når mennesker blir brukt og ting blir elsket. Husk: Det eneste du kan ta med deg i graven, er den kjærligheten du har gitt bort ♥

    SvarSlett
  2. Så sant, Cathrine :)
    All you need is LOVE!

    SvarSlett
  3. Hei Marianne:-)
    Takk for enda mer ryddeinspirasjon :-) Har heldigvis fri idag, så jeg skal snart sette i gang vettu ;-)
    Det med gjenbruk/bytting/gi bort er en strålende ide!
    PS! At rydding er slankende viste jeg jammen ikke, men hørtes veldig bra ut i disse førjulstider ;-) :-)
    Ha en fin dag!
    Hilsen Rita

    SvarSlett